dijous, 15 de gener del 2009

EL CATALÀ I LES NOVES TECNOLOGIES


Recordo quan era jove, i estava a la universitat, amb els moviments independentistes, que fèiem campanyes en suport del català, d’això fa molt temps, però sempre feien referència a una parella donant-se un petó, paregut a aquest cartell que he pogut trobar per la xarxa, del Sant Jordi de 2003.

Avui, ho continuem fent, des de les nostres responsabilitats al Govern de la Generalitat de Catalunya. En Jordi Bosch, al front de la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació, treballa molt fort per demostrar que el Català és una llengua de negoci, i que s’ha de respectar la identitat dels consumidors.

Aquest passat de desembre, Microsoft, va posar un nou paquet de serveis en català, entre els quals està el popular Messenger, molt utilitzat pels nostres joves, i que des d’aquí animo als usuaris a que l’utilitzin.

La Secretaria de Telecomunicacions, va començar una campanya, a principis del 2008, que ara comença a donar els seus fruits. Aquesta campanya, adreçada a les multinacionals de les TIC, anomenada “Catalan, a business oportunity”, explicava que el català ofereix moltes possibilitats de negoci.

El fet que una de les empreses més grans del sector, s’adoni d’aquesta importància, segur que farà que moltes altres continuen els seus passos.

Estem lluny, d’aconseguir la normalitat lingüística que desitjaríem, però segur que si tots quan ens compréssim un Televisor, un receptor de TDT, GPS o telèfon mòbil, preguntéssim si tenen el català com una de les llengües de configuració, i triéssim uns dels que el portin, les empreses no dubtarien en posar-lo.

Actualment, i dins de la campanya de la nostra Secretaria “elteumobil.cat”, hem aconseguit que ja hi hagin 70 aparells telefònics que incorporen el català, com a llengua de comunicació, justament el doble que fa un any, i aquest èxit és de tots, però sobretot dels usuaris, que trien mòbils en català.